احمدحسین شریفی، رئیس مؤسسه، در همایش ملی «فساد اقتصادی و اداری» سخنرانی کردند

احمدحسین شریفی، رئیس مؤسسه، در همایش ملی «فساد اقتصادی و اداری» به ارائه سخنرانی پرداختند.

همایش ملی مبارزه با فساد اداری

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مؤسسه، احمدحسین شریفی، رئیس مؤسسه، در همایش ملی «فساد اقتصادی و اداری» که در روز سه‌شنبه، 31 خرداد 1401 در کتابخانه ملی برگزار شد به ارائه سخنرانی پرداختند. احمدحسین شریفی به ارائه یک سخنرانی با عنوان «الزامات مبارزه مؤثر و نتیجه‌بخش با فساد اداری و اقتصادی با محوریت بیانیه گام دوم» پرداختند. 

احمدحسین شریفی- هم اندیشی

احمدحسین شریفی، رئیس مؤسسه (عکس آرشیوی)

دکتر شریفی در آغاز سخنرانی ضمن نقد دیدگاه‌های سودگرایانه و لذت‌گرایانه، به آسیب‌های چنین نگاهی در جامعه اشاره کردند. ایشان همچنین افزودند که مبارزه جدی با فساد دو نتیجه مهم به دنبال خواهد داشت: «جلوگیری از شیوع فساد و شبکه‌سازی مفسدان» و «نهادینه‌سازی قانو‌ن‌گرایی».

ایشان در ادامه ضمن اشاره به اصل چهارم از بیانیه گام دوم (اصل عدالت و مبارزه با فساد) مقام معظم رهبری، افزودند که این اصل می‌تواند معیاری اساسی برای مبارزه ثمربخش با فساد باشند. ایشان افزودند که با درنظرگرفتن این اصل، می‌توان شرایط شش‌گانه‌ای را برای مبارزه با فساد استخراج کرد: «مبارزه دائمی و فعال با فساد»، «خنثی‌کردن زمینه جرم و فساد»، «سرعت عمل در مبارزه با فساد»، «برابری در اجرای قانون»، «مبارزه همزمان با فسادهای بزرگ و کوچک»، و «پاکدستی عاملان مبارزه با فساد». 

علاقه‌مندان می‌توانند به منظور مطالعه متن کامل این سخنرانی به این لینک مراجعه نمایند. 

۱ تیر ۱۴۰۱
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.