«نقش عقل عملی در اخلاق سینوی»

دومین پیش نشست همایش بین‌المللی «انسان‌شناسی در حکمت ابن‌سینا» با عنوان «نقش عقل عملی در اخلاق سینوی» در روز سه شنبه ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۰ ، به صورت مجازی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، نشست «نقش عقل عملي در اخلاق سینوی» به همت دبیرخانه همایش بین‌المللی «انسان‌شناسی در حکمت ابن‌سینا» (ibsic.irip.ac.ir) در روز سه شنبه ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۰ ، به صورت مجازی برگزار شد. 

نشست «نقش عقل عملی در اخلاق سینوی»

این نشست دومین برنامه از مجموعه برنامه‌های جنبی همایش بین‌المللی «انسان‌شناسی در حکمت ابن‌سینا» بود که در دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد. 
 دکتر فرزانه ذوالحسنی عضو هیات علمی دانشگاه زنجان، سخنران این نشست تخصصی، به برخی از شئون عقل عملی از دیدگاه بوعلی پرداخت. 
ایشان در ابتدا به عنوان مقدمه، به معنای دو کلیدواژه "عقل عملی" و "حکمت عملی" در آثار شیخ الرئیس اشاره کرد. وی با عنوان اینکه شیخ برای عقل عملی دو شان "ادراکی" و "تحریکی" قائل است؛ و از طرفی، "حکمت عملی" نیز به دو معنای "علم اخلاق" و "عمل اخلاقی" در آثار این حکیم استعمال شده است، چهارگانه ای را مطرح ساخت که می توانست قالب بسیار خوبی برای تبیین نقش عملی در اخلاق انسانی محسوب گردد. 
در انتها نیز برخی از اساتید محترم دانشگاه و دانشجویان علاقمند سوالاتی را مطرح ساختند و به بحث و تبادل نظر پرداختند.
۳۰ تیر ۱۴۰۰
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.