برگزاری کارگاه نفس در «تعلیقات» ابن‌سینا

کارگاه «نفس در کتاب تعلیقات» به همت دبیرخانه همایش بین‌المللی «انسان‌شناسی در حکمت ابن‌سینا» (ibsic.irip.ac.ir) در روز دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ، به صورت مجازی و حضوری در موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار شد.
سیدحسین موسویان
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، کارگاه «نفس در کتاب تعلیقات» به همت دبیرخانه همایش بین‌المللی «انسان‌شناسی در حکمت ابن‌سینا» (ibsic.irip.ac.ir) در روز دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ، به صورت مجازی و حضوری در موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار شد. 
این کارگاه نخستین کارگاه از مجموعه برنامه‌های جنبی همایش بین‌المللی «انسان‌شناسی در حکمت ابن‌سینا» است که در دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد. 
دکتر سید حسین موسویان، مصحح کتاب تعلیقات و مدرس کارگاه، طی دو جلسه  صبح و عصر، برخی از مهم ترین مباحث نفس در کتاب تعلیقات را به شیوه متن‌محور مورد بحث و بررسی قرار دادند.

عکس مخاطبین کارگاه نفس در تعلیقات

ایشان در ابتدا، مقدمه‌ای در مورد تصحیح کتاب، تعداد نسخ، نسخ برگزیده و شیوه تصحیح بیان نمودند و در ادامه برخی موضوعات منتخب ذیل مبحث نفس را مورد بحث و گفت و گو قرار دادند. دکتر موسویان سپس متون مرتبط با آن موضوعات را به صورت کارگاهی و با مشارکت شرکت‌کنندگان تحلیل و بررسی کردند.  برخی عناوین اصلی مورد بررسی در کارگاه عبارت بودند از: خودآگاهی انسان، نفس انسان و استکمال آن، رویا و وحی. 

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت همایش بین‌المللی «انسان‌شناسی در حکمت ابن‌سینا» به این آدرس مراجعه نمایند. 

 

۱ تیر ۱۴۰۰
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.