هم‌اندیشی دو روزه‌ی مجازی «اندیشیدن با ابن‌سینا»

هم‌اندیشی دو روزه‌ی مجازی «اندیشیدن با ابن‌سینا» به همت معاونت فرهنگی شهر کتاب و با حضور اعضای هیات علمی و پژوهشگران برجسته موسسه حکمت و فلسفه ایران برگزار خواهد شد.

ابن سینا

به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل موسسه حکمت و فلسفه ایران، مرکز فرهنگی شهر کتاب در روزهای شنبه و یک‌شنبه اول و دوم شهریور همایش مجازی بزرگداشت ابن‌سینا و روز پزشک را با انتشار مقالات، یادداشت‌ها، فایل‌های صوتی و تصویری از اصحاب فلسفه و پزشکی برگزار می‌کند و این روز را گرامی می‌دارد. در این دو روز این آثار در سایت، اینستاگرام و کانال تلگرامی شهر کتاب و دیگر رسانه‌ها برای علاقه‌مندان منتشر می‌شود. در این نشست تعداد از پژوهشگران برجسته موسسه حکمت و فلسفه ایران هم حضور خواهند داشت و به طرح مباحث خود خواهند پرداخت.

موضوعاتی که در این دو روز طرح می‌شوند بدین شرح‌اند: «برخی از نوآوری‌های ابن‌سینا در منطق/ دکتر ضیاء موحد»، «جایگاه ابن سینا در تاریخ فلسفه‌ی اسلامی/ دکتر حسین معصومی‌همدانی»، «منطق، از ارسطو تا ابن‌سینا/ دکتر غلامرضا زکیانی»، «واژه‌سازی‌های ابن‌سینا به فارسی در دانش‌نامه‌ی علایی/ دکتر علی‌اشرف صادقی»، «ابن‌سینا و زبان فارسی/ دکتر اسماعیل شفق»، «در باب قانون ابن‌سینا/ دکتر نجفقلی حبیبی»/ «درباره طبیعیات ابن سینا/ دکتر محمدجواد اسماعیلی»/ «جایگاه ابن‌سینا در تاجیکستان امروز/ دکتر نظام‌الدین زاهدی (سفیر تاجیکستان در ایران)»، «نکته‌هایی در تک‌نگاری‌ ابن‌سینا/ دکتر محمد دهقانی»، «اشعار نویافته‌ی ابن‌سینا/ سهیل گل‌یاری دره» و چند نوشته از پزشکان درباره‌ی نگرش‌های پزشکی ابن‌سینا.

۲۹ اَمرداد ۱۳۹۹
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.