نشست هم‌اندیشی گروه «فلسفه اسلامی» مؤسسه با گروه فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی گروه «فلسفه اسلامی» مؤسسه با گروه فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، نشست هم‌اندیشی گروه فلسفه اسلامی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با گروه فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، در روز چهارشنبه مورخ 8 آذر ۱۴۰۲ با حضور اعضای هیئت علمی دو گروه، برگزار شد.
اعضای شرکت‌کننده در این جلسه عبارت بودند از: دکتر احمد شه‌گلی (مدیر گروه فلسفه اسلامی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران)، دکتر محمد حسین‌زاده (عضو هیئت علمی گروه فلسفه اسلامی)، دکتر محمدهادی توکلی (مدیر گروه فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه)، دکتر علی شیروانی (عضو هیئت علمی گروه فلسفه و کلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه)، دکتر فتحعلی خانی (عضو هیئت علمی گروه فلسفه و کلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه)، و دکتر شیدان شید (عضو هیئت علمی گروه فلسفه و کلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه).
 
در این نشست، مدیر گروه فلسفه اسلامی، دکتر شه‌گلی با بیان اینکه در مؤسسات پژوهشی، پژوهش محور اصلی است، زمینه همکاری را نیز در همین راستا بیان کرد. وی افزود انجام طرح پژوهشی داخلی و بیرونی از برنامه‌های اساسی این گروه و متناسب با سیاست‌های کلان مؤسسه است. در زمینه طرح پژوهشی یک محور طرح‌های آزاد است که در این محور موضوعات مختلف پژوهشی در زمینه فلسفه اسلامی می‌تواند پیگیری شود؛ عمده طرح‌ها نیز به این صورت است. علاوه بر محور آزاد، گروه درصدد تنظیم یکسری محورهای پژوهشی و انجام آن به صورت نظامند و حول یک موضوع خاص به صورت پروژه‌محور است که به برخی از این طرح‌ها در جلسه اشاره شد. 
در ادامه این جلسه، هر یک از افراد جلسه، برای هم‌اندیشی و آگاهی از فعالیت‌های علمی و حوزه تخصص، زمینه تخصص و حوزه فعالیت‌های پژوهشی خود را بیان کردند. دکتر شیروانی و دکتر توکلی نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست آمادگی گروه فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه را جهت همکاری بیشتر با مؤسسه حکمت و فلسفه ایران اعلام کرده و در پایان برای همکاری و تعامل بیشتر بین دو مجموعه پیشنهاد شد که همکاری‌ها در قالب طرح‌های پژوهشی و انجام کلان‌پروژه‌ها و برگزاری کارگاه و کرسی‌های ترویجی، و سلسله‌نشست‌های تخصصی ادامه داشته باشد.
۱۲ آذر ۱۴۰۲
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.