پیام تشکر و قدردانی دکتر سیداحمد غفاری از ریاست محترم مؤسسه

پیام تشکر و قدردانی دکتر سیداحمد غفاری از ریاست محترم مؤسسه
به گزارش روابط عمومی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، دکتر سیداحمد غفاری طیّ پیامی از حکمِ دکتر عسکر دیرباز در انتصاب ایشان به معاونتِ پژوهشی و تحصیلات تکمیلی، قدردانی داشته‌اند که در ادامه متن نامه وی از نظر می‌گذرد:
جناب آقای دکتر عسکر دیرباز
رئیس محترم مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
با سلام و تقدیم احترام و عرض سپاس جهت اعتماد و عنایت حضرتعالی
 
در آغاز، یاد و نام شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و به‌ویژه شهدای فاتح در حماسه‌ی فتح خرمشهر را، که آغاز مأموریت اینجانب با چنین روز باشکوهی مقارن شده است، گرامی می‌دارم و به روح پرفتوح امام امّت «خمینی کبیر» درود و تعظیم و سلام تقدیم می‌کنم.
 
1. بطور قطع، معاونت پژوهش در مؤسسه‌ی پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، رکن و پیشران اصلی در پیشرفت محتوایی و کیفی مؤسسه محسوب می‌شود. از این‌رو، با عنایت حضرت حق و توسل به انوار مقدس اهل‌بیت علیهم‌السلام و با همکاری همکاران ارزشمند در بخش‌های مختلف علمی و اجرایی مؤسسه، همّت خویش را در معاونت پژوهشی، بر اتقان و تدبیر و تدقیق و تسهیل امور بکار خواهیم گرفت.
 
2. تمامی بندهای مورد تأکید حضرتعالی در حکم انتصاب اینجانب، همچون تعامل متقابل با مراکز تخصصی-حِکمی داخل و خارج کشور، هماهنگی با سیاست‌های کلان وزارت عتف، اصلاح و تکمیل آیین‌نامه‌های حوزه معاونت پژوهشی، تقویت اثربخشی مؤسسه در راستای رسالت و مأموریت‌های مؤسسه، تلاش برای ارتقاء مؤسسه به سطح استانداردهای تراز پژوهشگاه و جهت‌دهی پژوهش‌ها در مسیر پیش‌برد مرزهای دانش و سیاست‌های کلان علمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مورد پیگیری جدی اینجانب قرار خواهد داشت.
 
3. بی‌شک، اعضای محترم هیئت علمی مؤسسه، رکن بی‌بدیل در پیشرفت این مجموعه‌ی علمی هستند. راهبرد قطعی معاونت پژوهش، تقویت و پررنگ‌تر نمودن نقش این اندیشمندان فاخر، در تصمیمات پژوهشی، از طریق تقویت جایگاه گروه‌های علمی و تقدم‌بخشی به رویکرد پژوهشی نسبت به امور اجرایی یا حاشیه‌ای است. اینجانب معتقدم تنها راه اعتلای کیفی مؤسسه، فعال‌تر شدن گروه‌های پژوهشی و عینیت‌یابی بیش از پیش تصمیمات گروه‌های پژوهشی در برنامه‌ی راهبردی است. از این‌رو، از همه‌ی اعضای محترم هیئت علمی، درخواست می‌کنم که با همدلی روزافزون، در پیشرفت کیفی این مؤسسه‌ی فاخر، دوشادوش و یار یکدیگر باشیم.
4. اینجانب و همکاران خردورز در مجموعه‌ی معاونت پژوهش، بر ضرورت کنش‌گری و نقش‌ورزی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در غرب آسیا در افق میان‌مدت، به‌عنوان یکی از وظایف مغفول معاونت پژوهشی، تأکید خواهیم کرد و با اعتماد به نصرت الهی و با تلاش مجدّانه و فراگیر، به دنبال تحقق این هدف عالی و راقی خواهیم بود. بطور قطع، تحقق دیپلماسی حِکمت‌محور در روابط بین‌الملل، منوط به تبلور حکمت اسلامی در ارتباطات بین‌المللی است؛ ما تحقق این هدف را مقصود و مطلوب رهبر حکیم انقلاب اسلامی و از راهبردهای کلان بیانیه‌ی گام دوم انقلاب اسلامی شناخته‌ایم و با انگیزه‌ای الهی، مصمم به تحقق آن هستیم.
5. سوق‌دادن مباحث حِکمی به سوی مسائل انضمامی و عطف توجه به مباحث حِکمی در حوزه‌ی علوم انسانی، رویکرد ویژه‌ی اینجانب در این معاونت خواهد بود و به اذن الهی، تلاش من و همکارانم، در این راستا بکار گرفته می‌شود.
6. لازم می‌دانم از زحمات مدبرانه و دلسوزانه‌ی همکار محترم حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر علیخانی تشکر کنم و برای ایشان از خدای متعال، توفیق روزافزون مسألت نمایم.
 
در پایان، ضمن تشکر مجدد از حضرتعالی بابت اعتمادی که به اینجانب فرمودید، از خدای متعال توفیق خدمت در مسیر تعالی دانشِ ایرانی-اسلامی را خواهانم و امیدوارم گامهای ما در مسیر پیشرفت مؤسسه، سبب رضایت حضرت ولی‌عصر ارواحنافداه شود.
 
والسلام علیکم و رحمة‌الله
 بنده‌ی خدا: سیداحمد غفاری
1402/3/5
 
 
۷ خرداد ۱۴۰۲
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.