حال خوبِ زندگی برای بچه‌های پروانه‌ای

حال خوبِ زندگی برای بچه‌های پروانه‌ای
به گزارش روابط عمومی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، مراسم جشن «کودکان پروانه‌ای» عصر روز دهم اردیبهشت‌ماه 1402، با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه یازده تهران و مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، در محلّ مؤسسه برگزار شد.

 

این مراسم با شعار «حال خوب زندگی برای بچه‌های پروانه‌ای» همزمان با هفته سلامت و به‌همراهِ برنامه‌های شاد و مفرّح برگزار شد؛ در این جشنِ دورهمی، کودکان سرود خواندند، نمایش عروسکی دیدند، و بازی کرده و خوشحال بودند.

پروانه ای

پروانه ای

پروانه ای

 شایان ذکر است که در این مراسم، رئیس محترم مؤسسه، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عسکر دیرباز، برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مدیر کل سلامت شهرداری تهران، و شهردار منطقه 11 حضور داشتند.

پروانه ای

با آرزوی سلامتی برای تمامی کودکان پروانه‌ای، این فرشتگان زمینی، و با امید به ارتقای سواد عمومی در خصوص بیماری ای بی (EB).

بیماری «ای‌بی» یا «اپیدرمولیز بولوزا» (EB) از گروه بیماری‌های ژنتیکی است که برای آن دارو و درمان قطعی وجود ندارد. بیماران مبتلا به ای‌بی به‌دلیل نداشتن نوعی پروتئین در لایه‌های پوست دارای پوستی شکننده و بسیار خشک هستند. به همین دلیل با کوچک‌ترین ضربه یا فشار دچار زخم و تاول در لایه‌های سطحی تا عمقی پوست می‌شوند؛ درست مانند بال‌های پروانه که بسیار شکننده هستند و با کوچک‌ترین تماسی آسیب می‌بینند.

این بیماری انواع مختلفی دارد که در نوع ساده فقط با تاول‌های سطحی پوست همراه است اما نوع شدید آن با ایجاد تاول‌ها و زخم‌های عمقی، اختلال در بلع، سوء‌تغذیه، عفونت و… زندگی را برای فرد و خانواده او بسیار دشوار می‌کند.

این در حالی است که آگاهی نسبت به بیماری، آموزش و مراقبت‌های درست از بیماران، به افزایش کیفیت زندگی آنها بسیار کمک می‌کند.

پروانه ای

پروانه ای

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.