بیانات تقدیرآمیز رهبر معظم انقلاب درباره حرکت جهادی یکی از اعضاء هیات علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان به حرکت های مردمی و جهادی اشاره کردند: از جمله این حرکت های جهادی تبدیل ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس به قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا بود. فرد مورد اشاره رهبر انقلاب، آقای دکتر غفاری عضو هیات علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران است که نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی بود. ایشان با این‌که نتوانست راهی مجلس شود اما از فردای اعلام نتایج انتخابات، به صورت جهادی ستاد خود را برای مبارزه با کرونا تجهیز کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه، دکتر سید احمد غفاری قره باغی عضو هیات علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در گفتگوی تلفنی با خبرنگار موسسه، ضمن تشکر از التفات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: گروه جهادگران فاطمی کار خاصی نکرده و فقط وظیفه شان را انجام داده اند، ان شاالله که حضرت ولی عصر (عج) از ما راضی باشند.

 

غفاری


آقای دکتر سید احمد غفاری قره باغی عضو هیات علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران ضمن بیان نحوه شکل گیری حرکت جهادی در موضوع کرونا بیان کرد: طی ماموریتی که به ساری و اصفهان برای نظارت به مراکز درمانی داشتم و در تماسی که با دوستانم در شهر ارومیه حاصل شد متوجه وضعیت نا بسامان در این شهرستان شدم، و در طی تماسی با امام جمعه محترم و نماینده ولی فقیه در استان، در مورد بحرانی بودن اوضاع و لزوم حرکت جهادی گفتگو کردیم.

وی ادامه داد: در دیدار با آحاد مردم هم بر بحرانی بودن شرایط تاکید شد و حتی شبهه شرعی در خصوص برگزاری نماز جماعت در مساجد را مطرح نموده و پاسخ دادیم.

دکتر غفاری ضمن قبیح خواندن بازار سیاه اقلام بهداشتی که مورد نیاز مردم و کادر پزشکی هستند، اظهار داشت: قیمت های رو به افزایش اقلام بهداشتی ما را بر آن داشت که از تیم انتخاباتی خود یک گروه جهادی تشکیل بدهیم تا با استفاده از امکانات آموزشگاه فنی و حرفه ای، به تولید ماسک و لباس های کادر درمانی بپردازیم.

ایشان تصریح کرد : با توجه به حساسیت بالای لباس و اقلام مورد نیاز کادر پزشکی، از یکی از بیمارستانها دستگاه استریل را دریافت کرده و تمام ماسک ها و لباس ها را استریل کردیم  و روزانه حدود 2000 ماسک تولید و بصورت رایگان در اختیار بیمارستان های سطح شهر ارومیه و آحاد مردم قرار دادیم.

این عضو هیات علمی موسسه ضمن بیان برنامه های آتی این حرکت جهادی افزود:  پویش انفاق در کشور راه افتاده و گروههای جهادی برای تهیه ماسک و مواد ضد عفونی پیش قدم شده اند و در کنار این امر جهادگران فاطمی بسته‌های غذایی مناسب تهیه و بصورت رایگان در اختیار اقشار ضعیف قرار می دهند.

وی ادامه داد: با توجه به آسیب پذیری مشاغل خرد و کوچک، برنامه ریزی کرده ایم تا در آینده نزدیک یک موسسه خیریه  با عنوان جهادگران فاطمی  ایجاد کنیم تا بتواند به اقشار ضعیف کمک کند. و همچنین مقرر شده کسب و کارهای خانگی راه اندازی شود تا از طریق شبکه های مجازی و در بستر اینترنت، محصولات آن به فروش برسد.

     فیلم سخنان مقام معظم رهبری را اینجا ببنید.

دکتر غفاری در پاسخ به التفات و توجه ویژه مقام معظم رهبری به این عمل جهادی گفت: از مقام معظم رهبری به جهت این لطف و توجه ویژه بسیار سپاسگزارم و واقعاً معتقد هستم که ما جهادگران فاطمی هیچ کاری نکردیم و فقط وظیفه مان را انجام داده ایم ان شاءالله  که حضرت ولی عصر (عج) از ما راضی باشند. این گونه اقدامات در برابر کارهایی که کادر درمان و پزشکی در کشور انجام می دهند بسیار ناقابل است.

وی در پایان تصریح کرد: وقتی کادر پزشکی ما بصورت  شبانه روزی تلاش می کنند و هفته ها خانواده هایشان را نمی بینند، کمال بی انصافی  است که اقدامی انجام ندهیم، و امیدوارم با همین روحیه جهادی که در کشور احیاء شده، پس از بازگشت آرامش، با همین روحیه جهادی بتوانیم سایر مشکلات کشورمان را نیز حل کنیم.

۲۴ فروردین ۱۳۹۹
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.