گفتگوی حجت‌الإسلام دکتر عسکر دیرباز با ایرنا

گفتگوی حجت‌الإسلام دکتر عسکر دیرباز با ایرنا
به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام، حجت‌الإسلام و المسلمین عسکر دیرباز، رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی،‌ ایرنا، عنوان کرد: مبعث نبی مکرم اسلام (ص)، دیوارهای جهالت و نادانی را فرو ریخت و انسان را بسوی سعادت هدایت کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام عسگر دیرباز، رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، با بیان اینکه پیامبر اسلام در دوره اوج جاهلیت جامعه عرب مبعوث شد، افزود: با بعثت نبی مکرم اسلام (ص) بت پرستی و خرافه پرستی و تعصبات کورکورانه رخت بر بست و راهی نو برای رشد و رهایی انسان‌ها از جاهلیت ترسیم شد.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران اظهار کرد: زمانی که حضرت محمد(ص) به پیامبری مبعوث شد ارزش‌های اخلاقی و انسانی رنگ باخته و زیر پا گذاشته شده بود، بنابراین با بعثت پیامبر اسلام این ارزش‌ها احیا و حیاتی دوباره به جامعه آن زمان داده شد.

وی ادامه داد: بعثت پیامبر اسلام (ص) در دوره‌ایی که عرب جاهلی داشتن فرزند دختر را ننگ می‌دانست و او را زنده به گور می‌کرد اتفاق افتاد و به او فهماند زن صاحب جایگاه و منزلت است منزلتی که خدا به او عطا فرموده و فرزند دختر نعمتی زیبا از جانب پروردگار است که می‌تواند در جایگاهی فراتر از مرد قرار گرفته و به مرتبه‌ایی فراتر از مردان در نزد پروردگار برسد و جایگاه فراموش و دفن شده زن را احیا کرده و به آن حیاتی دوباره بخشید.

حجت الاسلام عسگر دیرباز گفت: پیامبر اسلام توانست از عرب جاهلی قومی متمدن و با فرهنگ بسازد و به آنها نسخه اصیل از زندگی سفارش شده دین اسلام و قرآن را تحویل داده و مسیری روشن در برابرشان بگشاید.

وی یادآور شد: با بعثت پیامبر اسلام اختلافات قومی، قبیله‌ای و جنگ‌های پیوسته به خاطر یک قتل که سال‌ها طول می‌کشید خاتمه یافته و راه دیگری در برابر آنها گشوده شد.

وی تاکید کرد: باید گفت بعثت پیامبر اسلام سرآغاز جامعه‌ای شد که در آن انسان جایگاه واقعی خود را شناخته و به مرتبه‌ای بالاتر دست یافت.

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در پایان افزود: مبعث، سرآغاز حکومتی الهی است که پایه و اساس آن را مبارزه با ظلم و طاغوت زمان و ظلم‌ستیزی و رهایی مظلومان از سیطره ستمگران تشکیل می‌دهد بر همین اساس امروز راه، حکومت و شعار نبی مکرم اسلام (ص) الگوی ملت‌های مظلوم اقصی نقاط جهان است.

۲۹ بهمن ۱۴۰۱
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.