مراسم جشن دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مؤسسه برگزار شد

مراسم جشن دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مؤسسه برگزار شد
همزمان با دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، جشن با شکوهی با حضور دکتر عسکر دیرباز، رئیس مؤسسه، دکتر علی‌خانی، معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی مؤسسه، و جمعی از مدیران، اعضای هیأت علمی، و کارکنان مؤسسه در محل سالن دکتر نصر مؤسسه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، در این مراسم دکتر عسکر دیرباز، رئیس مؤسسه، ضمن گرامیداشت ایام ا... دهه مبارک فجر، انقلاب اسلامی را حاصل مجاهدت خون شهیدان و رهبری حضرت امام(ره) و ملت ایران دانسته و افزود قطعاً یکی از بزرگترین نعمت‌هایی که خداوند به ملت ایران هدیه کرده همین نعمت انقلاب اسلامی است.

رئیس مؤسسه اظهار داشت: دفاع از محرومان و مستضعفان و ایستادگی و مبارزه با ظالمان از دستاوردهای این انقلاب بزرگ بوده و ما ملت ایران موظفیم جهت دفاع از این دستاوردهای انقلاب اسلامی، در عرصه‌های مختلف با قدرت مشارکت نماییم.

در ادامه مراسم، حجت الاسلام راجی، نویسنده کتاب «صعود چهل‌ساله» به عنوان میهمان به سخنرانی پرداخت. وی اظهار داشت: اواخر سال ۹۶ به این نتیجه رسیدیم که باید شبهات ذهنی مردم را پاسخ دهیم و طبیعتاً چالش ذهنی نیاز به تبیین دارد.

راجی افزود: بعد از جمع‌آوری و دسته‌بندی شبهاتی که مردم در حلقه های صالحین و حرم ها و جاهای مختلف پرسیده بودند به این نتیجه رسیدیم که قالب شبهات و بالای ۹۵% شبهات درباره کارآمدی نظام است، که اگر ما می توانستیم ثابت کنیم که نظام در طول چهل سال کارآمد بوده است عموم شبهات ذهنی مردم رفع می شد به همین دلیل شروع کردیم به پژوهش پیرامون دستاوردهای نظام و چون می خواستیم باورپذیری بالایی داشته باشد و مخالفین هم قبول کنند آمار و اسناد بین المللی را بررسی کردیم (۱۹ هزار سند بین المللی) که خروجی آن کتاب صعود چهل ساله شد.

صعود چهل ساله

برای معرفی دقیق‌تر مطالب کتاب صعود چهل ساله باید بدانیم که فصل «استقلال» با ریز موضوعات «از وابستگی دوران پهلوی تا استقلال ایران اسلامی و «استقلال در کشورهای دنیا»؛ فصل «گسترش عدالت اجتماعی» با ریز موضوعات «نابرابری» و «فقر»؛ فصل «گسترش برخورداری های عمومی» با ریزموضوعات «امنیت غذایی»، «آموزش مناسب»، «بهداشت»، «دسترسی به آب»، «دسترسی به برق»، «دسترسی به سوخت»، «دسترسی به وسائل ارتباطی» و «شاخصه توسعه انسانی»؛ فصل «عزت و اقتدار» با ریزموضوعات «اقتدار امنیتی»، «اقتدار نظامی» و «اقتدار منطقه ای»؛ فصل «پیشرفت های زیرساختی» با ریزموضوعات «حوزه حمل و نقل» و «علم و فناوری»؛ فصل «پیشرفت صنعتی» با ریز موضوعات «انرژی» و «صنعت»؛ فصل «پیشرفت در معنویت» با ریزموضوعات «معنویت در دوران پهلوی»، «معنویت در جمهوری اسلامی»، «تأثیر جمهوری اسلامی بر معنویت دنیا» و «بحران معنویت در غرب»؛ فصل «کرامت زن» با ریزموضوعات «زن در نگاه سران ایران»، «بررسی وضعیت زنان» و «کرامت زن در غرب» و فصل «آزادی و مردم سالاری» با ریزموضوعات «آزادی و مردم سالاری در دوران پهلوی»، «آزادی و مردم سالاری در انقلاب اسلامی»، «نقد شاخص های آزادی در غرب» و «علل تحقق نیافتن کامل اهداف انقلاب اسلامی» نوشته شده است.

از خدمات کتاب صعود چهل ساله می‌توان به پرداختن به کارهای انجام گرفته بعد از انقلاب، معرفی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، استفاده از آمارهای کاملا دقیق و علمی، اسفاده از آمارهای بین‌المللی برای نشان دادن کارهای انجام گرفته، مقایسه دقیق کارهای قبل و بعد از انقلاب اسلامی، شناساندن هر چه بهتر فعالیت‌های انقلاب اسلامی به مردم و مسؤولان اشاره کرد.

در پایان مراسم از برندگان مسابقه کتابخوانی صعود چهل‌ساله و نیز مقام‌آوران مسابقات ورزشی دهه فجر که در رشته‌های دارت، پینگ‌پنگ، و فوتبال دستی انجام شده بود، با اهدای جوایزی تقدیر بعمل آمد. 

22بهمن 1401
22 بهمن 1401

22 بهمن 1401

۲۴ بهمن ۱۴۰۱
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.