دیدار دبیر مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا با رییس موسسه

دیدار دبیر مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا با رییس موسسه
در راستای تعامل و گسترش ارتباطات مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران محمدحسین عطایی دبیر مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا روز شنبه اول بهمن با حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عسکر دیرباز، رئیس مؤسسه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، در راستای تعامل و گسترش ارتباطات مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران محمدحسین عطایی دبیر مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا روز شنبه اول بهمن با حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عسکر دیرباز، رئیس مؤسسه دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این جلسه هادی عسگری سرپرست روابط عمومی مؤسسه به تشریحی از فعالیتهای موسسه از ابتدای تاسیس تا به امروز و معرفی اساتید از جمله استاد سیدجلال الدین آشتیانی، دکتر عباس زریاب خویی، و استاد جواد مصلح نام برد و در میان اساتید نامدار بین‌المللی هم به پروفسور هانری کربن، پروفسور توشیهیکو ایزوتسو و پروفسور کورودا اشاره کرد که در موسسه با تشکیل کلاس‌های تخصصی حضور فعال داشتند. همچنین به معرفی روسای مجموعه در طی سالیان پرداخت.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز ضمن تشریح فعالیتهای موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران گفت: این موسسه ۹ گروه پژ وهشی دارد (ادیان و عرفان - فلسفه اسلامی - مطالعات ابن‌سینا - کلام - منطق - مطالعات علم - فلسفه غرب - فلسفه علوم انسانی - حکمت عملی) که در موضوعات مختلفی فعالیت میکنند ونتیجه های حاصل از پژوهش ها را به عنوان مقاله ارائه می دهند.

وی ادامه داد: انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا بستری مهم و تاثیر گذاری در منطقه اروپا محسوب میشود؛ چرا که با نیت خیر و بدون چشم داشت بخش زیادی از دانشجویان را با سعه صدر زیر چتر خود قرار داده و همه دانشجویان با افکار و سلایق مختلف در کنار هم در قالب انجمن اسلامی گرد آورده است.

رییس موسسه حکمت و فلسفه ایران ضمن استقبال از ارائه محتوا و تعامل با دانشجویان خارج کشور به ویژه اروپا افزود: ما با بازخوردی که از سمت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا می‌گیریم سرفصل‌هایی را مشخص کنیم تا به باز شدن گره‌های ذهنی و حل مسائل فکری دانشجویان خارج از کشور بیانجامد. وجود سرفصل‌های بیشتر به ما در شناخت دانشجویان و نیازهای آنان و ارائه دوره‌های تاثیر گذار کمک شایانی خواهد کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر دیرباز با تاکید بر اهمیت و نقش باز یابی هویتی و اندیشه ای دانشجویان خارج از کشور گفت: ما قرار نیست دوره هایی را به صورت صرف برگزار کنیم؛ بلکه دوره‌های مثمر ثمر با تاثیرگذاری بالا و درگیری ذهنی و حل مساله بر اساس خواسته‌ها و نیازهای دانشجویان اولویت دارد. از این حیث یک امر تبیینی لازم است و از آنجایی که چندین سال در سمت ریاست دانشگاه قم فعالیت کرده و با دانشجویان از نزدیک مراوده و تعامل داشتم می‌توان اقداماتی در خور و شایسته در ارتباط با دانشجویان خارج از کشور رقم زد.

سپس عطایی دبیر مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا ضمن گستردگی فعالیتهای فرهنگی این انجمن و خاطره هایی از دیدار با رهبر معظم انقلاب که ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱ به صورت خصوصی صورت گرفت، گفت: رهبر انقلاب در دیداری که امسال با اعضای انجمن داشتند، هدف انجمن‌های اسلامی را تقویت پایه‌های فکری و اعتقادی خود اعضاء و همچنین اثرگذاری بر محیط پیرامونی عنوان کردند و هدف دیگری با عنوان معرفی تفکر بنیادی و مرکزی جمهوری اسلامی را هدف متمایز انجمن‌های اسلامی خارج از کشور بیان داشتند.

وی با اشاره به پیشینه‌ای از تاسیس انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا گفت: شهید بهشتی از موسسان این انجمن اسلامی در اروپا بودند و به همین دلیل لازم است اعضا و دانشجویان عضو این انجمن با اندیشه‌ها و شخصیت این شهید والا مقام آشنا شوند.

در این جلسه ضمن هم اندیشی در خصوص برنامه ها و تعامل و همفکری جهت برپایی دوره هایی در موضوعات تبیینی و اندیشه ای و سیر مطالعاتی کتاب های شهید مطهری و شهید بهشتی به ارتقای سطح هویت ایرانی _ اسلامی دانشجویان تاکید شد.

همچنین مقرر شد در آینده دوره آشنایی با اندیشه‌های شهید بهشتی برای دانشجویان خارج از کشور با همکاری موسسه پژ وهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار شود.

در پایان این جلسه هدیه‌ای به رسم یادبود از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عسکر دیرباز، به دبیر مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا اهدا شد.


۲ بهمن ۱۴۰۱
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.