ثبت نام مدرسه «مباحث پایه در فلسفه ذهن و علم‌النفس فلسفی» آغاز شد

ثبت نام مدرسه «مباحث پایه در فلسفه ذهن و علم‌النفس فلسفی» آغاز شد
به گزارش روابط عمومی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، زمان برگزاری جلسات دو روز در هفته و روزی دو جلسه چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ و ۱۸ تا ۱۹:۳۰ و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰ و ۱۰:۳۰ تا ۱۲ خواهد بود.

مدرسه زمستانی «مباحث پایه در فلسفه ذهن و علم‌النفس فلسفی»، عرضه روشن و مقدماتی برخی از مهم‌ترین موضوعات مطرح در فلسفه نفس از دو منظر فلسفه ذهن معاصر و علم‌النفس اسلامی را هدف گرفته است. انسان‌شناسی فلسفی یکی از شاخه‌های قدیمی، اثرگذار و بنیادین فلسفه است.

مخاطبان این مدرسه با برخی اندیشه‌های اساسی در این حیطه آشنا می‌شوند و در صورت علاقه‌مندی، می‌توانند مطالعات و پژوهش‌های فلسفی خود را در این قلمرو برنامه‌ریزی و جهت‌دهی کنند. در میانه علم‌النفس اسلامی و فلسفه ذهن معاصر مباحث تطبیقی و مقایسه‌ای فراوان و جذابی وجود دارد و این زمینه فلسفی علاقه‌های بسیاری را در دهه‌های اخیر به سوی خود جلب کرده است.

از اهداف مدرسه، برجسته کردن نقاط تعامل میان سنت فلسفی اسلامی و سنت فلسفه ذهن در برخی موضوعات اساسی مربوط به انسان است. در پس شکل‌گیری این تعامل، می‌توان به دغدغه‌های بنیادین انسان‌شناسانه امروز از منظرهای گوناگون پرداخت و به‌ویژه کارآمدی‌های فلسفه نفس اسلامی را در این حوزه برجسته کرد.

 دعوت دانش‌پژوهان فلسفه اسلامی به اندیشه‌ورزی و نظریه‌پردازی درباره موضوعات مربوط به نفس‌شناسی با توجه به دغدغه‌های امروز، از دیگر اهداف این مدرسه است.

این مدرسه برای آقایان به صورت حضوری و برای بانوان به صورت مجازی از ۲۸ دی تا ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.


آدرس

قم - خیابان جمهوری اسلامی - بلوار شهید عطاران - کوچه ۸ (شهیدان سقایتی) - فرعی ۲ (کوچه شهید عزتی پور)

پلاک ۱۰/۱

 

موسسه نفحات 
شماره تماس : 02532913441


۲۱ دی ۱۴۰۱
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.