برگزاری اجلاسیه نهایی کرسی نوآوری با عنوان «رویکردی تازه به عقلانیت سیاسی در اسلام»

برگزاری اجلاسیه نهایی کرسی نوآوری با عنوان «رویکردی تازه به عقلانیت سیاسی در اسلام»
اجلاسیه نهایی کرسی نوآوری «رویکردی تازه به عقلانیت سیاسی در اسلام» با ارائه رضا غلامی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، در روز یکشنبه 6 شهریور ساعت 10 صبح به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود

اجلاسیه نهای کرسی نوآوری دکتر رضا غلامی ۶ شهریور

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، اجلاسیه نهایی کرسی نوآوری «رویکردی تازه به عقلانیت سیاسی در اسلام» با ارائه رضا غلامی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، در روز یکشنبه 6 شهریور ساعت 10 صبح به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود. 

در پیش‌اجلاسیه این کرسی، رضا غلامی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و علوم انسانی، به ارائه طرح‌نامه خود پرداخت و مقرر گردید که پس از اعمال اصلاحات، اجلاسیه نهایی آن برگزار شود. پرسش اساسی این کرسی این است که چگونه می‌توان با بسط و گسترش نظری و عملی عقلانیت اسلامی، به نیاز مبرم جامعه اسلامی به یک عقلانیت قوی و کارآمد پاسخ داد؟ در واقع، نقطه کانونی و دالّ مرکزی بحث بر سر این است که اولاً، می‌توان در بُعد نظری قائل به امکان شکل‌گیری «عقلانیت فرافلسفی» بود، عقلانیتی که نه فقط شامل همه علوم اسلامی یعنی فلسفه، کلام، فقه، اخلاق و حتی عرفان است، بلکه شامل علوم انسانیِ اسلامی که یکی از بال‌های آن دانش تجربی است، نیز می‌شود. ثانیاً، در بُعد عملی، می‌توان قائل به شکل‌گیری عقلانیتی بود که فراتر از حکمت علمی است و می‌تواند در عینیت‌بخشی به اهداف اسلامی، وارد شبکه‌سازی، نظام‌سازی، تولید روش، تولید ابزار و تولید انواع فناوری‌های نرم شود.

در این کرسی، نجف لک‌زایی، محسن رضوانی و علیرضا صدرا به عنوان داور و شریف لک‌زایی، احمدرضا یزدانی و مجتبی زارعی به عنوان ناقد شرکت خواهند کرد. 

اساتید (ارائه دهنده، ناقد یا داور) مرتبۀ علمی مدرک و گرایش علمی
دکتر رضا غلامی (ارائه دهنده) عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی دکتری علوم سیاسی
دکتر نجف لک زایی (داور) استاد دانشگاه باقر العلوم(ع) دکتری علوم سیاسی
دکتر محسن رضوانی (داور) دانشیار مؤسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) دکتری علوم سیاسی
دکتر علیرضا صدرا (داور) دانشیار دانشگاه تهران دکتری علوم سیاسی
دکتر شریف لک زایی (ناقد) دانشیار دانشگاه باقرالعلوم(ع) دکتری علوم سیاسی
دکتراحمدرضا یزدانی مقدم (ناقد) دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دکتری علوم سیاسی
دکتر  مجتبی زارعی (ناقد) استادیار دانشگاه تربیت مدرس دکتری علوم سیاسی
دکتر علی اکبر مسگر (ناظر) معاون حمایت و گفتمان سازی  دکتری تاریخ 

این نشست به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود؛ علاقه‌مندان به مشارکت حضوری می‌توانند با مراجعه به این آدرس (خیابان نوفل لوشاتو، خیابان آراکلیان، پلاک 4، موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران) در این نشست شرکت کنند. همچنین، علاقه‌مندان به مشارکت مجازی می‌توانند از طریق این لینک در این سخنرانی شرکت کنند. 

۱ شهریور ۱۴۰۱
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.