کتاب «سیر منطق» منتشر شد

کتاب دو جلدی «سیر منطق» نوشته ویلیام نیل و مارتا نیل با ترجمه مهدی عظیمی و به همت انتشارات موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منتشر شد.

تصویر جلد- سیر منطق

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، کتاب دو جلدی «سیر منطق» نوشته ویلیام نیل و مارتا نیل با ترجمه مهدی عظیمی و به همت انتشارات موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منتشر شد. 

«سیر منطق» عنوانِ فارسیِ پرآوازه‌ترین کتاب تاریخ منطق، به نام The Development of Logic نوشتۀ ویلیام نیل (۱۹۹۰-۱۹۰۶) و - همسرش - مارتا نیل (۲۰۰۱-۱۹۰۹) است که به همت دکتر مهدی عظیمی، دانشیار دانشگاه تهران، از انگلیسی به فارسی برگردانده شده، و در حجمی بالغ بر ۱۲۰۰ صفحه، در دو مجلد، توسط انتشارات موسسۀ پژوهشی حکمت و فلسفۀ ایران منتشر شده است. نویسندگان این کتاب، پس‌از ترسیم سیر منطقِ پیشا-ارسطویی، منطق ارسطویی، منطق مگارایی-رواقی، و منطق رومی-قرون‌وُسطایی، به واکاوی زمینه‌های ظهور منطق جدید در دوران رنسانس می‌پردازند؛ و سپس سیر منطق، فلسفۀ منطق، و فلسفۀ ریاضیات را نزد فرگه و اخلافش بررسی می‌کنند. مترجم فارسیِ این اثر پیشگفتاری در باب شیوۀ ترجمه، روش گزینش و ساخت معادل‌های فارسی، و نقد برخی از داوری‌های تاریخی کتاب؛ و نیز پی‌گفتاری در شرح احوال و آثار نویسندگان، و گزارش و سنجش کلی کتاب حاضر، به متن افزوده است. تعلیقات توضیحی، واژه‌نامه‌های یونانی، لاتین، انگلیسی و آلمانی به فارسی، و نمایۀ جامع اصطلاحات، اعلام، و کتب، از دیگر افزوده‌های مترجم در راستای تسهیل کار خواننده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با تخفیف بیست درصدی تهیه کنند. برای خرید کتاب به این لینک مراجعه نمایید.  

۱۰ اَمرداد ۱۴۰۱
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.