تشکیل «هستهٔ پژوهشی علوم شناختی و فلسفهٔ ذهن» در مؤسسهٔ پژوهشی حکمت و فلسفهٔ ایران

«هستهٔ پژوهشی علوم شناختی و فلسفهٔ ذهن» با چهار پژوهشگر پست‌دکتری در مؤسسهٔ پژوهشی حکمت و فلسفهٔ ایران آغاز به کار کرد.

تفاهم نامه موسسه و علوم شناختی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مؤسسهٔ پژوهشی حکمت و فلسفهٔ ایران، «هستهٔ پژوهشی علوم شناختی و فلسفهٔ ذهن» در مؤسسهٔ پژوهشی حکمت و فلسفهٔ ایران آغاز به کار کرد.

این هسته طی یک تفاهم‌نامهٔ مشترک بین مؤسسهٔ پژوهشی حکمت و فلسفهٔ ایران و ستاد توسعهٔ علوم و فناوری‌های شناختی با هدف برگزاری نشست‌های علمی، انتشار کتاب‌های تخصصی و مرتبط، برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی، برگزاری کرسی‌های ترویجی، برگزاری مدارس تخصصی مرتبط و تعلیم فلسفهٔ ذهن در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها تشکیل شده است. 

بر اساس این تفاهم‌نامه، چهار تن از دانش‌آموختگان برتر حوزهٔ علوم شناختی در قالب پژوهشگر پست‌دکتری در مؤسسه مشغول به کار شده‌اند تا ضمن تحقق اهداف فوق، نسبت به ورودعالمانه به حوزهٔ فلسفهٔ ذهن با نظر به فلسفه و حکمت اسلامی اقدام نمایند. بر این اساس، امید است تا با تلاش این پژوهشگران و به یاری مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران شرایطی برای یک نگاه تطبیقی میان سنت حِکمی اسلامی و پژوهش‌های جدید در حوزهٔ فلسفهٔ ذهن فرآهم شود و زمینهٔ مناسبی برای امتدادبخشی به سنت‌های پیشین فلسفهٔ اسلامی در موضوع فلسفهٔ ذهن محقق گردد.

۹ تیر ۱۴۰۱
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.