پیشنهاد احمدحسین شریفی، رئیس مؤسسه، برای تشکیل کمیتهّ مشترک علمی فارابی بین ایران و قزاقستان

احمدحسین شریفی، رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفهٔ ایران، طی نامه‌ای پیشنهاد تشکیل کمیتهٔ مشترک علمی فارابی بین ایران و قزاقستان را طرح کردند.

دکتر شریفی احمدحسین شریفی، رئیس مؤسسه

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفهٔ ایران، احمدحسین شریفی، رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفهٔ ایران، طی نامه‌ای خطاب به وحید حدادی‌اصل، قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت عتف، پیشنهاد تشکیل کمیتهٔ مشترک علمی فارابی بین ایران و قزاقستان را مطرح کردند. 

احمدحسین شریفی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با جناب آقای قاسم ژورمات توکایف، رئیس جمهور قزاقستان، در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۰۴۱ و سخنان رهبری مبنی بر این‌که «فارابی به‌عنوان یک فیلسوف و دانشمند اسلامی که اصالت قزاقستانی دارد و در ایران هزار سال دربارهٔ آثار او تحقیق و مطالعه شده است، می‌تواند مبنای همکاری‌های فرهنگی و تشکیل یک کمیته مشترک علمی میان دو کشور شود»، آمادگی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفهٔ ایران به‌منظور تشکیل کمیتهٔ مشترک علمی فارابی بین ایران و قزاقستان را اعلام کردند. 

در این نامه، ایشان، ضمن اشاره به تجربهٔ تاریخی مؤسسه در ارتباطات علمی و فلسفی بین‌المللی و رسالت ذاتی آن، بر توانمندی بالقوهٔ مؤسسه در احیای تراث حکمی و فلسفی فیلسوفان بزرگ اسلامی از جمله معلم ثانی ابونصر فارابی تاکید کردند. 

۷ تیر ۱۴۰۱
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.