برگزاری آئین تکریم و معارفه معاونین پژوهش و مالی و اداری موسسه

آئین تکریم و معارفه معاونین پژوهش و مالی و اداری موسسه در روز 25 بهمن ماه 1400 در سالن دکتر نصر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، مراسم تکریم دو معاون پیشین موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، دکتر سیدمحمود یوسف‌ثانی و دکتر حسین وفاپور، و معارفه معاونان جدید این موسسه، دکتر اسماعیل علیخانی و دکتر سیدعلیرضا مصطفوی، روز دوشنبه 25 بهمن 1400، از ساعت 13، در محل سالن دکتر نصر در موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار شد. در این مراسم، معاونان سابق به شرح عملکرد خود در دوره معاونت پرداختند و معاونان جدید نیز دیدگاه‌ها و روش خود را مورد تبیین قرار دادند. دکتر شریفی ریاست موسسه و دکتر شهرام پازوکی از اساتید باسابقه این مجموعه نیز در سخنانی به تمجید از معاونان قبلی، آرزوی موفقیت برای معاونان جدید و همچنین بیان پیشنهادات خود برای رشد و ارتقای موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران پرداختند.

محمود یوسف ثانی در تکریم

سیدمحمود یوسف‌ثانی، معاون پیشین پژوهش و تحصیلات تکمیلی

مراسم تکریم و معارفه با قرائت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. در این جلسه ابتدا از دکتر محمود یوسف‌ثانی دعوت شد تا به بیان مطالبی درباره دوران معاونت خود بپردازد. معاون پژوهشی سابق موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، در سخنان کوتاهی به تمجید از همکاران خود پرداخت و از ایشان خواست که کاستی‌های موجود در دوران معاونتش را به دیده اغماض بنگرند. دکتر یوسف‌ثانی، در خلال صحبت‌های خود، به طور مشخص از آقای دکتر بهمن پازوکی تقدیر کرد و خدمات و زحمات این عوض هیئت علمی موسسه را ستود.

حسین وفاپور در تکریم

حسین وفاپور، معاون پیشین مالی و اداری 

در بخش بعدی، از دکتر حسین وفاپور، معاون سابق مالی و اداری موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، دعوت شد تا برای حضار صحبت کند. دکتر وفاپور در صحبت‌های خود، ضمن تشکر از همه دوستان و همکاران خود در این مدت دو و نیم ساله، توضیح داد که جمعا نزدیک به یازده سال در پست معاونت مالی و اداری مجموعه‌های مختلف حضور داشته و با اتکا به این تجربه، بسیار خوشبین است که مسیر رشد موسسه، با حضور آقای دکتر مصطفوی، ادامه پیدا کند. دکتر وفاپور در ادامه از تاثیر کرونا بر فعالیت‌های موسسه سخن گفت و به مرور مهم‌ترین فعالیت‌های خود در این موسسه پرداخت. انسجام‌بخشیدن به فرآیند جذب، تهیه شناسه کارمندی، احیای دوره آموزش ضمن خدمت، ارتقای رتبه و پایه اعضا، اصلاح زیرساخت‌های عمرانی مجموعه (به طور مشخص کتابخانه که قلب موسسه محسوب می‌شود)، اصلاح زیرساخت‌های سامانه‌ای، احیای آرشیو موسسه، برگزاری باغ فلسفه و... از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در زمان معاونت دکتر وفاپور بودند که وی در جلسه تکریم خود آن‌ها را تشریح کرد.

علیخانی در معارفه

اسماعیل علی‌خانی، معاون جدید پژوهش و تحصیلات تکمیلی

سومین سخنران این مراسم دکتر اسماعیل علی‌خانی، معاونت پژوهشی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، بود که پس از تبریک ولادت امام علی (ع) و روز پدر، از ریاست موسسه به خاطر این اعتماد تشکر کرد و معاونان پیشین را مورد تقدیر قرار دارد. علی‌خانی با اشاره به همایش‌های اخیر که توسط موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار شده‌اند، از کلیه اعضا و همکاران تشکر کرد. وی همچنین، پس از ذکر نکاتی درباره اهمیت جایگاه معاونت پژوهشی، لزوم تلاش برای تامین همزمان کیفیت و کمیت در کارهای پژوهشی و نیز تلاش برای تدوین مجموعه کاملی از آیین‌نامه‌ها و قوانین موسسه، از زحمات و تلاش‌های معاونان پیشین این مجموعه قدردانی و برای ایشان آرزوی موفقیت کرد.

مصطفوی در معارفه

سیدعلیرضا مصطفوی، معاون جدید مالی و اداری

سپس دکتر مصطفوی، معاونت مالی و اداری موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، در بخش ابتدایی سخنان خود در مراسم تکریم و معارفه معاونان سابق و فعلی موسسه، جایگاه همه کسانی که از ابتدا تا امروز در این موسسه تلاش کرده‌اند را مورد ستایش قرار داد. دکتر مصطفوی همچنین به مشکلات و چالش‌های طبیعی حوزه معاونت مالی و اداری اشاره کرد و از همکاران خود خواست تا با همراهی و آرامش، از بروز مشکلات احتمالی در آینده پیش‌گیری کنند و مسائلی که در گذشته رخ داده را به دست فراموشی بسپرند. وی در بخش دیگری از سخنان خود، کاستی‌های وزارت علوم در بخش رفاهی را پذیرفت و توضیح داد که تلاش خود را بر پشتیبانی از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی موسسه متمرکز خواهد کرد. لزوم همکاری با سایر سازمان‌ها و نهادها و نیز پیشنهاد انجام فعالیت‌های علمی ناظر به ارتباط با جامعه و آموزش عمومی از دیگر محورهای سخنان دکتر مصطفوی بودند.

شریفی و شهرام در تکریم و معارفه معاونین

(از راست به چپ): شهرام پازوکی مدیر گروه ادیان و عرفان و پیشکسوت موسسه، احمدحسین شریفی، رئیس موسسه

در بخش بعدی این مراسم، دکتر شهرام پازوکی با تبریک ولادت امام علی (ع)، به فراز و فرودهای موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در چهل سال گذشته اشاره و اظهار امیدواری کرد که این موسسه همواره به راه خود ادامه دهد. وی، ضمن تقدیر از تلاش‌های دکتر وفاپور و دکتر یوسف ثانی، به معاونان جدید موسسه تبریک گفت و ایجاد یک ساختار منعطف و مناسب برای انجام کارهای پژوهشی را مطلوب معرفی کرد.

آخرین سخنران این مراسم دکتر احمد حسین شریفی، ریاست موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، بود که به طور مفصل و جداگانه از آقایان دکتر یوسف ثانی و دکتر وفاپور تجلیل کرد. دکتر شریفی وقوع تحولات در دوران معاونت دو معاون سابق موسسه را شایسته تمجید دانست و ابراز امیدواری کرد که گروه مدیریتی جدید موسسه هم کارنامه‌ای به همین میزان روشن از خود باقی بگذارند. دکتر شریفی ضمن تبیین اولویت پژوهشی در موسسه، نیاز به یک حرکت جهادی برای تاثیرگذاری بر فضای علمی و عمومی کشور را مورد تاکید قرار داد.

دسته جمعی تکریم و معارفه معاونین

(از راست به چپ): سیدمحمود یوسف‌ثانی، اسماعیل علی‌خانی، احمدحسین شریفی، سیدعلیرضا مصطفوی، حسین وفاپور

۲۵ بهمن ۱۴۰۰
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.