چهارمین سخنرانی از سلسله سخنرانی‌های گروه مطالعات علم با عنوان «معضل گتیه، مسئلۀ تقلید و معرفت‌شناسی فضیلت»

چهارمین سخنرانی از سلسله سخنرانی‌های گروه مطالعات علم با عنوان «معضل گتیه، مسئلۀ تقلید و معرفت‌شناسی فضیلت» در روز یکشنبه 26 دی ماه 1400 ساعت 17 الی 19 آغاز خواهد شد.

سخنرانی های گروه مطالعات علم

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، چهارمین سخنرانی از سلسله سخنرانی‌های گروه مطالعات علم با عنوان «معضل گتیه، مسئلۀ تقلید و معرفت‌شناسی فضیلت» در روز یکشنبه 26 دی ماه 1400 ساعت 17 الی 19 آغاز خواهد شد.

در این نشست، دکتر محمدحسین خلج از دانشگاه شریف به ارائه سخنرانی خواهد پرداخت. چکیده سخنرانی ایشان به قرار زیر است: 

 من در این سخنرانی استدلالی را علیه معرفت‌شناسیِ فضیلتِ سوزا عرضه خواهم نمود. در نگاهِ سوزا باوری معرفت است که این سه معیار را دارا باشد: 1- صادق باشد 2- موجه (ماهرانه) باشد 3- صادق بودنِ آن به دلیلِ (because of) موجه بودنِ آن باشد. سوزا مدعی است در مثال گتیه فرد معرفت ندارد، چرا که اگرچه باورش صادق و موجه است، صادق بودنِ آن به دلیلِ (because of) موجه بودنِ آن نیست. اما در راستای ارائۀ شرحی قانع‌کننده معرفت‌شناسانِ فضیلت به صورتِ عام و سوزا به صورتِ خاص با چالشِ توضیحِ فلسفیِ رابطۀ because-ofمواجه هستند. در راستای غلبه بر این چالش سوزا می‌کوشد این رابطه را با رابطۀ نمایشِ قابلیت (manifestation of disposition) توضیح دهد. من در این سخنرانی استدلال خواهم کرد که این شرحِ قابلیتیِ سوزا با مشکل مواجه است.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق این لینک، در این سخنرانی شرکت کنند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سلسله‌نشست‌های گروه مطالعات علم به این لینک مراجعه نمایید. 

۲۲ دی ۱۴۰۰
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.