انتشار کتاب «مجموعۀ رسائل (1)» چهارمین مجلد از مجموعۀ آثار ابوعلی حسین‌بن عبدالله ابن‌سینا

کتاب «مجموعۀ رسائل (1)»، چهارمین مجلد از مجموعۀ آثار ابوعلی حسین‌بن عبدالله ابن‌سینا به همت انتشارات موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منتشر شد.

طرح جلد مجموعه رسائل (1)

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، کتاب «مجموعۀ رسائل (1)»، چهارمین مجلد از مجموعۀ آثار ابوعلی حسین‌بن عبدالله ابن‌سینا به همت انتشارات موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منتشر شد. 

مجموعۀ رسائل (1) چهارمین مجلد از مجموعۀ آثار ابوعلی حسین‌بن عبدالله ابن‌سینا است که ذیل کلان‌طرح «تصحیح علمی- انتقادی مجموعۀ آثار حکمی و فلسفی ابن‌سینا» منتشر شده است. هدف این مجموعه به دست دادن چاپ انتقادی از کلیۀ آثار فلسفی شیخ‌الرئیس براساس ضوابط علمی تصحیح متون است. کوشش می‌شود که تصحیح هر متن با شناسایی و ارزیابی بیشترین نسخ موجود آغاز شود و با طبقه‌بندی و یافتن ارتباط‌های خویشاوندی میان آن‌ها همراه باشد، به طوری که متن مصحح نه تنها در حد امکان به متنی که ابن‌سینا فراهم آورده نزدیک باشد بلکه مقدمه‌های مصححان موضوع متن و مباحث اصلی آن و سیر آن مباحث آن را روشن کند و سرگذشت متن و تغییراتی که در طی قرون در آن راه‌یافته است نیز در سازوارۀ انتقادی منعکس شود. از این رو سعی می‌شود که کار تصحیح به محققانی که در موضوع تخصص دارند سپرده شود و نیز ملاک‌های صوری یکسانی در همۀ مجلدات این مجموعه رعایت شود. 

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب با تخفیف ویژۀ 25 درصدی و کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه نمایند. 

۲۸ آذر ۱۴۰۰
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.