دانلود کتابچۀ «سهروردی و ایران باستان»

کتابچۀ الکترونیکی «سهروردی و ایران باستان» که تلخیصی است از مجلّد دوم کتاب «اسلام در سرزمین ایران» اثر هانری کربن، ترجمۀ رضا کوهکن با فرمت PDF برای دانلود در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. برای دانلود این کتابچه که به همت دکتر بابک عالیخانی خلاصه شده و توضیحاتی بر آن افزوده گشته است، به وبسایت همایش «سهروردی و احیاء حکمت فهلوی» بخش «راه و روش اشراق» (کلیک کنید) می‌توان مراجعه کرد.

هانری کربن در مجلّد دوم کتاب اسلام در سرزمین ایران با عنوان «سهروردی و افلاطونیان ایران» (ترجمۀ دکتر رضا کوهکن، چاپ مؤسسۀ پژوهشی حکمت و فلسفۀ ایران، 1391)، طرح همه عمر سهروردی را که احیاء حکمت فهلوی یا خسروانی باشد، به خوبی شرح داده است. مطالب متنوّع و رنگارنگی در کتاب کربن در باب سهروردی آمده است که احیاناً خواننده را از فهم اصل موضوع بازمی‌دارد. بنابراین، به نظر می‌رسد که تلخیص کلّ آن کتاب و افزودن یادداشتی چند بر آن بی‌فایده نباشد. اکنون که سخن از همایش «سهروردی و احیاء حکمت فهلوی» به میان آمده، بهتر است که تلخیص مزبور در دسترس محقّقان و فیلسوفان ارجمند قرار گیرد تا با اطّلاع یافتن از دستاورد تحقیقات هانری کربن، قدم در این راه خسروانی نهند، راهی که از بحبوحۀ ظلمات روزگار فعلی به نور مطلق حق سبحانه می‌انجامد.

از اعضاء هیأت علمی ، مدرسان حوزه و دانشگاه، دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا و کلیۀ محققان علاقه‌مند صمیمانه دعوت می‌شود که تا تاریخ 16 مهرماه 1398 چکیدۀ مقالات خود را برای شرکت در همایش «سهروردی و احیاء حکمت فهلوی» که به همّت موسسه موسسه پژوهشی حکمت و فلسفۀ ایران، تهران، در تاریخ 1اردیبهشت 1399 در محلّ این موسسه برگزار خواهد شد، ارسال فرمایند.

ارسال چکیدۀ مقالات تنها از طریق وبسایت همایش به آدرس fahlavi2020.irip.ir میسر خواهد بود. در صورت داشتن هرگونه سؤال با ایمیل fahlavi2020@irip.ir در ارتباط باشید.

کتابچۀ سهروردی و ایران باستان

۱۴ آبان ۱۳۹۸
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.