جلد چهارم کتاب «اسلام در سرزمین ایران» به زودی منتشر می‌شود.

جلد چهارم کتاب «اسلام در سرزمین ایران» در مرحله آماده‌سازی است و به زودی از سوی انتشارات موسسه منتشر می‌شود.

 

 اسلام در سرزمین ایران

به‌زودی، چاپ دورة کامل اسلام در سرزمین ایران: چشم‌اندازهای معنوی و فلسفی (En Islam iranien) اثر هانری کُربن، با ترجمة رضا کوهکن عضو هیئت علمی مؤسسه منتشر خواهد شد. 

ترجمة مجلد چهارم این اثر گرانقدر به تازگی به پایان رسیده است و با چاپ آن، کلّ دورة چهار جلدی این اثر بنیادیِ این فیلسوف شهیر ایران‌شناس در دسترس قرار می‌گیرد. به این ترتیب، خوانندگان خواهند توانست این مجموعه را با ترجمه‌ای دقیق، خواندنی، قابل اعتماد و ارجاع، که «از» اصل فرانسوی آن صورت گرفته است در اختیار داشته باشند، و صرفنظر از محدودیتهای ذاتی و هرمونتیکی ترجمه، اطمینان داشته باشند که در اینجا خود کربن از خلال زبان شیرین پارسی با آنان سخن می‌گوید. مایة مسرّت است که تدریس این مجموعه، از سالهای گذشته، در دوره‌های مرتبط آغاز گشته است و با اقبال اهل نظر مواجه بوده است.

مطالعة این اثر که مشتمل بر عصارة پژوهشهای همه‌عمر کربن در خصوص ایران (قبل و بعد از اسلام و نظر وی بر تداوم فکری ایران در این گذر)، اسلام (با دیدی پدیدارشناختی و با بررسی چشم‌اندازهای معنوی و فلسفی آن)، عرفان و تصوّف، و تشیّع است، به جمله آنانی که به نوعی، به اسلام به نحو کلی، به مسألة ایران، مسألة ایران و اسلام، و نسبت آن دو، از وجهی از وجوه، علاقمندند، توصیه می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این لینک، برای خرید این کتاب با تخفیف و ارسال رایگان اقدام کنند. 

 

۸ شهریور ۱۴۰۰
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.