برگزاری همایش ملی «عالم ذر»

همایش ملی «عالم ذر» با حضور صاحب‌نظران و پژوهشگران به همت موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران به صورت مجازی برگزار شد.

 

برای مشاهده و دانلود فایل‌های تصویری و صوتی همایش اینجا را کلیک کنید

 

همایش عالم ذر

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، همایش ملی «عالم ذر» در تاریخ 10 خرداد 1400 به صورت مجازی و به همت مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار شد. این همایش از ساعت 9 صبح با حضور علاقه‌مندان در فضای ابری آغاز شد و در ساعت 17:30 پس از پرسش و پاسخ به پایان رسید. لازم به ذکر است که این همایش مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفت و با حضور بیش از 480 مخاطب برگزار شد.  

علی افضلی  

 

در این همایش اساتید و صاحب‌نظران دانشگاهی به ایراد سخنرانی پرداختند و در پایان همایش به پرسش‌های حضار پاسخ دادند. سخنرانان و عنوان سخنرانی ایشان به قرار زیر بود: 

دکتر غلامرضا زکیانی، نطق افتتاحیه؛ دکتر علی افضلی، پیام دبیر علمی همایش؛ دکتر رسول مزرئی، موطن عالم ذرّ از نگاه ابن عربی و برخی از عارفان مکتب وی؛ استاد محمد بیابانی اسکویی، پاسخ به دو شبهه دربارۀ عالم ارواح و عالم ذرّ؛ استاد عبدالحمید راستی میمندی، عوالم ذرّ و شاخص‌های تفکیک آنها از یکدیگر در احادیث شیعه؛ دکتر ابوالفضل محمودی، عوالم پیشین روح در اندیشۀ هندو؛ دکتر اکبر اقوام کرباسی، مواجهۀ متکلّمان مدرسه کلامی حِلّه با آموزۀ «عالم ذرّ»؛ دکتر علی افضلی، هستی و چیستیِ «عالم ذرّ» از دیدگاه قرآن و حدیث؛ دکتر محمدِ محمدقلیان، موافقان و مخالفان عالم ذرّ در فرهنگ شیعه؛ دکتر فرزانه گشتاسب، عالم پیش از دنیا در متون فارسی میانۀ زردشتی؛ دکتر غلامرضا فیاضی، بررسی دیدگاه فیلسوفان مسلمان دربارۀ «عالم ذرّ»؛ دکتر محمد هادی قندهاری، عالم ذرّ و میثاق در فرهنگ کلامی اهل سنّت؛ آیت الله سید جعفر سیدان، بررسی دیدگاه علامه طباطبایی دربارۀ «عالم ذرّ»؛ دکتر طاهره حاج ابراهیمی، عالم پیشاوجود در دین یهود. 

همچنین، در آغاز این همایش، از کتاب مجموعه مقالات همایش با حضور دکتر زکیانی رئیس موسسه و دکتر علی افضلی دبیر علمی همایش رونمایی شد. 

رونمایی عالم ذر

لازم به ذکر است که فایل سخنرانی‌های همایش در کانال اختصاصی مؤسسه در آپارات به این آدرس بارگزاری شده‌اند. 

همچنین، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره همایش ملی «عالم ذر» به وب‌سایت اختصاصی همایش به این آدرس مراجعه نمایید. 

۲۶ خرداد ۱۴۰۰
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.