فراخوان مقالات همایش بین‌المللی «انسان‌شناسی در حکمت ابن‌سینا»

فراخوان مقالات همایش بین‌المللی «انسان شناسی در حکمت ابن‌سینا» (IBSIC) از سوی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران اعلام شد.
همایش ابن سینا
 

همایش بین‌المللی «انسان شناسی در حکمت ابن‌سینا» (IBSIC) در تاریخ‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، 5 - 7 دی‌ماه 1400 در مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می‌گردد.  کمیته علمی همایش از فرهیختگان و پژوهشگران حوزه‌های حکمت و فلسفه دعوت می‌نماید که دستاوردهای پژوهشی خود را در قالب مقاله به دبیرخانه همایش ارسال نمایند. 

همایشی بین‌المللی «انسان‌شناسی در حکمت ابن‌سینا» (IBSIC) عنوان همایشی است که مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در سال 1400/2021 برگزار خواهد کرد. هدف از برگزاری این همایش آن است تا ابن‌سینا‌پژوهان در سطح ملی و بین‌المللی به تفسیر و ارزیابی آموزه‌های انسان‌شناسی ابن‌سینا در پرتو آثار فلسفی، طبیعت‌شناسی و نفس‌شناسی وی بپردازند. از آنجا که ابن‌سینا، شناخت سرشت انسان را به علوم طبیعی محدود نکرده است، از این رو کوشش برای شناسایی انسان‌شناسی فلسفی ابن‌سینا شایسته است از حدود علوم طبیعی فراتر در نظر گرفته شود. یکی از سرچشمه‌های اصلی پژوهش در باب انسان‌شناسی ابن‌سینا کتابها و رساله‌هایی است که ابن‌سینا درباره علم النفس به نگارش درآورده است. بخشی از این نوشته‌ها در ضمن آثاری چون الشفاء، النجاه، الهدایه، عیون الحکمه، دانشنامه علائی و الاشارات والتنبیهات و برخی دیگر به صورت رساله‌هایی مستقل منتشر شده‌اند. افزون بر علم النفس، مباحثی چون اخلاق، انسان و مدینه، انسان و عالم، انسان و دین، انسان و زبان، و زندگی و مرگ در زمره مباحثی است که ارزش پژوهش دارد تا سیمای انسان‌شناسی ابن سینا روشن‌تر گردد. امید است تا نگارشهای ابن‌سینا‌پژوهان ملی و بین‌المللی در این همایش، نگرش ابن‌سینا را به انسان معاصر بیش از پیش آشکارتر سازد.

محورهای همایش:

1- علم النفس 2- اخلاق 3- انسان و مدینه 4- انسان و عالم 5- انسان و دین 6- انسان و زبان 7- زندگی و مرگ

تاریخ‌های مهم:

مهلت ارسال چکیده مقالات: پایان اردیبهشت 1400

مهلت ارسال مقالات کامل: پایان شهریور 1400

تاریخ برگزاری: 5 تا 7 دی ماه 1400

دبیرخانه همایش:

برای راهنمایی و همچنین پیشنهادها و نظرات، راه‌های ارتباطی از طریق ایمیل همایش IBSIC@irip.ac.ir و IBSIC2021@gmail.com  یا شماره 09126048893 (از طریق واتساپ) در دسترس پژوهشگران است.

وبگاه همایش:

  IBSIC.irip.ac.ir

۲۷ اسفند ۱۳۹۹
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.