برگزاری وبینار تخصصی «خداناباوری در جهان مسیحیت؛ چیستی و چرایی»

وبینار تخصصی «خداناباوری در جهان مسیحیت؛ چیستی و چرایی» در موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می‌شود.

وبینار تخصصی «خداناباوری در جهان مسیحیت؛ چیستی و چرایی»

به گزارش روابط عمومی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، وبینار تخصصی «خداناباوری در جهان مسیحیت؛ چیستی و چرایی» در موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می‌شود.این وبینار در روز 4 بهمن ماه 1399 ساعت 10 صبح در فضای ابری برگزار می‌شود.

از مهم‌ترین موضوعات الاهیات و بلکه فلسفه، سخن در باب وجود یا انکار خداوند است. در این‌که مقصود از الحاد و خداناباوری چیست، اختلاف نظر وجود دارد؛ این‌که آیا الحاد به معنای انحراف از یک راه یا آئین است یا انکار نبوت و انبیاء است یا فقط انکار خداوند؟ و اگر انکار خداوند است، مقصود چه خدایی است؛ خدای واحد متشخص، با اسماء و صفات مشخص،‌ یا خدای متافیزیک؛ بی‌نام، مبهم، رازآلود، نامتعین و انتزاعی. آیا الحاد صرفا انکار وجود خدا یا خدایان است یا انکار حیات پس از مرگ را نیز شامل می‌شود؟ آیا مقصود، بی‌اعتقادی به خدا در نظر و عمل است یا فقط عدم اعتقاد در نظر است؟ آیا مقصود از الحاد، انکار خدا به صورت آگاهانه و عامدانه، با دلایل علمی و فلسفی است یا مبارزه با خداباوری و خداپرستی را نیز شامل می‌شود؟ از موضوعات اصلی مرتبط با الحاد، بررسی این نکته است که آیا عوامل گرایش به الحاد، تنها عوامل معرفتی و برهانی هستند یا عوامل غیرمعرفتی و غیربرهانی نیز به خداناباوری می‌انجامند؟ یا برعکس، بیشترین عوامل انکار خداوند، عوامل غیرشناختی، اعم از بیرونی و درونی هستند؟ بررسی این دو موضوع در جهان مسیحیت، شاکله این وبینار است.

سخنرانان این وبینار محمد لگن‌هاوزن عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و اسماعیل علی‌خانی عضو هیئت موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران می‌باشند.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به لینک زیر در این وبینار شرکت کنند: 

webinar.irip.ac.ir/ch/kh

 

۳۰ دی ۱۳۹۹
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.