برگزاری سالگرد تاسیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

مراسم سالگرد تاسیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران به مناسبت چهل و هفتمین سال تاسیس این مجموعه پژوهشی با رعایت پروتکل‌های کامل بهداشتی برگزار شد.

 سالگرد موسسه زکیانی و اعوانی

سخنرانی در سالگرد تاسیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

دکتر زکیانی و دکتر اعوانی

 

به گزارش روابط عمومی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، مراسم چهل و هفتمین سالگرد تاسیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در روز یکشنبه 14 دی ماه برگزار شد. در این مراسم که با حضور تعداد محدودی از اساتید و کارمندان موسسه برگزار شد، دکتر غلامرضا زکیانی رئیس موسسه و دکتر غلامرضا اعوانی رئیس پیشین موسسه به ایراد سخنرانی پرداختند. در این مراسم علاوه بر سخنرانی دکتر زکیانی و اعوانی، از کتاب «فرهنگ فلسفه»، از نام‌گذاری دو سالن موسسه به نام‌های «دکتر سیدحسین نصر» و «دکتر غلامرضا اعوانی»، و نیز از «تابلوهای روسای پیشین موسسه» رونمایی شد.  

دکتر زکیانی رئیس موسسه در سخنان خود به ارائه‌ی توضیحاتی درباره تاریخچه تاسیس موسسه و نیز برخی از فعالیت‌های جاری در موسسه پرداخت: احیای طرح تصحیح انتقادی متون ابن‌سینا، احیای شورای پژوهشی و وظایف آن، جمع‌آوری اسناد تاریخی موسسه، اجرای طرح تاریخ شفاهی، افتتاح کافه-کتاب فلسفه،... .

در این مراسم، علاوه بر دکتر زکیانی، دکتر غلامرضا اعوانی هم به ایراد سخنرانی پرداخت. ایشان ضمن اشاره به جایگاه تاریخی موسسه حکمت و فلسفه در ایران، به تشریح برخی از فعالیت‌هایی پرداخت که در دوره مدیریت ایشان انجام شده بود. یکی از طرح‌های پژوهشی‌ای که در دوره‌ی ایشان آغاز شده بود، ترجمه‌ی کتاب «فرهنگ فلسفه» به زبان فارسی بوده است که چندین سال دچار وقفه شده بود.

فرهنگ فلسفه

لینک خرید کتاب با تخفیف ویژه

 

این کتاب سرانجام در دوره‌ی جدید و با پیگیری مدیریت جدید منتشر شد که در سالروز تاسیس موسسه از آن رو نمایی شد. کتاب «فرهنگ فلسفه» به سرپرستی دکتر غلامرضا اعوانی و با ترجمه‌ی شاپور اعتماد، غلامرضا اعوانی، شهین اعوانی، شهرام پازوکی، بهاء‌الدّین خرمشاهی، کامران ساسانی، بهزاد سالکی، و ضیاء موحد در دسترس علاقه‌مندان به فلسفه قرار گرفته است.

 رونمایی از کتاب فرهنگ فلسفه

رونمایی از کتاب «فرهنگ فلسفه»

برای خرید این کتاب با تخفیف ویژه کلیک کنید

 

پس از رونمایی از کتاب فرهنگ فلسفه، آیین رونمایی از نام‌گذاری دو سالن موسسه به نام‌های دکتر نصر و دکتر اعوانی با حضور دکتر زکیانی و اعوانی برگزار شد. 

سالن دکتر نصر

«سالن دکتر سیدحسین نصر»

سالن اعوانی

«سالن دکتر غلامرضا اعوانی»

 

در پایان، از تصویر روسای پیشین موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران رونمایی شد. روسای پیشین موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران به قرار زیر بوده‌اند: 

1. سیدحسین نصر، 1357-1353

2. مهدی چهل‌تنی، 1361-1357

3. مسعود مقدس، 1363-1361

4. غلامرضا اعوانی، 1390-1363

5. عبدالحسین خسروپناه، 1397-1390

 

عکس روسا

تصویر روسای موسسه

به ترتیب از چپ به راست: سیدحسین نصر، مهدی چهل‌تنی، مسعود مقدس، غلامرضا اعوانی، عبدالحسین خسروپناه

 

روابط عمومی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران سالروز تاسیس موسسه را به دوستداران فلسفه تبریک عرض می‌نماید. 

 

۱۵ دی ۱۳۹۹
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.