بازدید رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

دیدار با صندوق ریاست جمهوری

 

به گزارش  روابط عمومی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، ایمان افتخاری، ضمن بازدید از مؤسسه پژوهشی حمکت و فلسفه ایران و دیدار با رییس و اعضاءهیات علمی مؤسسه بیان کرد: «صندوق برنامه های ویژه برای حوزه علوم انسانی و علوم پایه در نظر دارد و در این مدت مسئولیت در صندوق تلاش کردیم منابع قابل توجهی را برای حوزه علوم انسانی و علوم پایه تامین کنیم». 

دکتر زکیانی رئیس مؤسسه حکمت و فلسفه هم بر گسترش همکاری‌های دوجانبه و بین‌المللی مؤسسه در سایه‌ی همراهی صندوق تاکید کردند.  

در ادامه نشست، اعضای هیئت علمی مؤسسه با بیان دیدگاه‌های خود در خصوص اهمیت موضوعات فلسفی برخی از این حوزه ها را به شرح  زیر بیان داشتند: تصحیح و چاپ انتقادی مجموعه آثار ابن‌سینا، توجه ویژه به حکمت ایرانی بالاخص ایران فرهنگی؛ تجلی تفکر اسلامی در ایران؛ مسئله چین و منابع تفکر و حکمت اولیه در چین و نسبت آن با ایران؛ جایگاه نشریه جاویدان خرد؛ کلان پروژه ابوریحان بیرونی؛ ابعاد نظری و فلسفی سلامت نسبت علم و فلسفه در آرای حکمای اسلامی؛ روز جهانی فلسفه: جاده ابریشم؛ مرکز ترجمه متون فلسفی فرهنگ نامه تطور تاریخی؛ ترجمه دانشنامه بزرگ ادیان؛ رابطه علم و دین و میراث کلامی و توسعه میراث هنری ایران. همچنین موضوع فلسفه برای کودکان به عنوان یک شاخص مهم و قابل توجه در جلسه مطرح شد. 

در ادامه جلسه تفاهم نامه فی مابین صندوق و مؤسسه از سوی روسای دو سازمان تبادل شد.

در پایان مقرر شد موارد به صورت طرح نامه به صندوق ارسال و پس از بررسی مورد حمایت قرار گیرند.

 

۱۱ آبان ۱۳۹۹
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.