دکتر زکیانی در مصاحبه با ایکنا: باید از منظر تخصص خود به دفاع مقدس پرداخت

دکتر زکیانی با استناد به آیاتی از قرآن کریم که بر اهمیت الگوهای عینی و آموزش بصری تأکید می‌کرد، گفت: در جبهه‌ها جلوه‌های ایثار و فداکاری را با چشم خودمان می‌دیدیم و به مرور زمان همین مسئله باعث تحول در اخلاق و شخصیتمان می‌شد. برای تکرار این اتفاق باید تجلی گذشت، ایثار و تدین را به دیگران نشان دهیم. یکی از کارکردهای مؤمنین و در رأس آن روحانیت همین است که تجسم عدالت، اخلاق و گذشت در جامعه شوند.

مصاحبه دکتر زکیانی با ایکنا

دکتر زکیانی رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در مصاحبه با خبرگزاری بین‌المللی قرآن بیان داشت: «بنده به اقتضای رشته و تخصص خودم از این منظر به دفاع مقدس نگاه خواهم کرد... اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم باید امور را فارغ از حب و بغض‌های خودمان نگاه کنیم تا بتوانیم عمیقاً مسائل را بشناسیم و تا عمیقاً مسائل را نشناسیم نمی‌توانیم برای امروز خودمان از آنها استفاده کنیم». 

ایشان همچنین فهم دقیق‌تر این مطلب را به برداشت صحیح از نسبت بین ایران و اسلام نسبت دادند، و افزودند: «خاک ایران نسبتی با دین اسلام و تشیع دارد که این خاک با هیچ دین دیگری این نسبت را ندارد و این دین با هیچ خاک دیگری این نسبت را ندارد. نگاه ایرانی‌ها به اسلامشان و انقلابشان با نگاهشان به خاکشان فرق ندارد. این دو را چنان در هم آمیختند که اگر کسی چشم طمع به خاکش بکشد با تمام وجود مقابلش می‌ایستد. ما باید بعد از جنگ هم به این نکته توجه داشته باشیم و گمان نکنیم اگر یک نفر با اسلام و انقلاب زاویه دارد باید حذف شود. نفس ایرانی بودن و این خاک را خواستن برای ما اهمیت دارد و با اسلام و انقلاب ما عجین است». 

برای مطالعه‌ی کامل این مصاحبه می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.  

 

۷ مهر ۱۳۹۹
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.