دومین دوره تربیت مربی فلسفه برای کودکان

دومین دوره تربیت مربی فلسفه برای کودکان به صورت مجازی برگزار می شود.

دومین دوره تربیت مربی فبک

برنامه درسی فلسفه برای کودکان که سال‌ها در فضای آموزشی کشورهای جهان مطرح شده است، به منظور اصلاح تفکر در مدارس، پرورش مهم ترین ابعاد تفکر که عبارتند از تفکر خلاق، تفکر نقّاد و تفکر مراقبتی را لازم می داند. این آموزش به وسیله تشویق و تسهیل بحث‌های دانش آموزان توسط معلمی کار آزموده که فلسفی اندیشیدن را آموزش دیده است، انجام می شود. برنامه ی فلسفه برای کودکان نمایشگر رویکردی جستجوگرانه است، به گونه ای که دانش آموزان به جای آنکه نتایج افکار دیگران را حفظ کرده و مجدداً همان را بیان کنند، در هر حیطه ای با توجه به نیازهای خود جستجو و تأمل می کنند.

مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران پیرو برگزاری موفقیت آمیز اولین دوره تربیت مربی فلسفه برای کودکان، دوره دوم تربیت مربی  فلسفه برای کودکان را به صورت آموزش مجازی در سه سطح مقدماتی،پیشرفته(1) و پیشرفته(2) برگزار می کند.

 

سرفصل‌های دوره ی مقدماتی:

-ضرورت  آموزش تفکر به کودکان

-معرفی برنامه درسی فلسفه برای کودکان شامل: تاریخچه، اهداف، محتوا، محیط و روش آموزش

- اخلاق در فلسفه برای کودکان

- مبانی فلسفی فلسفه برای کودکان 

 

تربیت مربی:

یکی از مهمترین بخش‌های برنامه فلسفه برای کودکان آموزش مهارت‌های این برنامه به مربیان است. پرورش تفکر فلسفی، دقت علمی در مبانی برنامه و پرورش مهارت‌های تفکر منطقی سه محور تعیین کننده در اجرای دوره «تربیت مربی برنامه فلسفه برای کودکان» است.

آموزش والدین:

همه کودکان و نوجوانان ناخودآگاه سوال‌هایی می‌پرسند که بیشتر آنها مهم و بنیادی است. با این همه سوال چه باید کرد؟ آیا والدین باید به همه این سوال ها پاسخ دهند؟

والدین می‌توانند به فرزندانشان کمک کنند تا خود، پاسخ سوال‌ها را بیابند ، تفکرمستقل داشته و از تفکر جمعی برای تصمیم بهتر استفاده کنند.

در این دوره مربیان و والدین می آموزند که چگونه به پرورش مهارت های تفکر منطقی در ضمن پرسش های فلسفی کودکان بپردازند تا در معناسازی زندگی آنان نقش بسزایی را ایفا کرده باشند.

 

اطلاعات دوره:

حداقل تحصیلات: دانشجویان و طلاب دوره ی کارشناسی

مهلت ثبت نام: تا تاریخ 20 مهرماه

زمان برگزاری دوره: از تاریخ 24 مهر الی 29 آبان

تعداد جلسات: 12جلسه

روزهای پنجشنبه ساعت 10-12 و 13-15

 

ثبت نام از طریق این لینک

۲۵ شهریور ۱۳۹۹
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.