بازدید اساتید دانشگاه سمرقند از مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

بازدید اساتید دانشگاه سمرقند از مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
در روز سه‌شنبه چهارم بهمن‌ماه 1401، دو تن از اعضای هیأت علمی دانشگاه سمرقند به همراه معاونت مؤسسه آموزشی ازبکی­-فنلاندی، میهمان مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران بودند.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، در روز سه‌شنبه چهارم بهمن‌ماه 1401، دو تن از اساتید فلسفه کشور ازبکستان میهمان مؤسسه بودند. دکتر گلناز سلطانوا (Gulnoza Sabirovna Sultanova)، دانشیار فلسفه دانشگاه سمرقند، و دکتر ظریفه مومینوا (Zarifa Odilovna Muminova)، استادیار گروه فلسفة دانشگاه سمرقند، و معاونت مؤسسه آموزشی ازبکی­-فنلاندی (UZBEK-FINNISH PEDAGOGICAL) با دکتر عسکر دیرباز، رئیس مؤسسه، دکتر علی‌خانی، معاون پژوهشی مؤسسه، دکتر شهرام پازوکی، مدیر گروه ادیان و عرفان، دکتر یوسف ثانی، مدیر گروه مطالعات ابن‌سینا، و اعضای گروه مطالعات ابن‌سینا (دکتر لیلا کیانخواه و دکتر محمدجواد اسماعیلی و دکتر فاطمه شهیدی) ملاقات کرده و به گفت‌وگو و تبادل اطلاعات پرداختند.

میهمانان ضمن معرفی فعالیت‌های خود در دانشگاه سمرقند با ابعاد مختلف فعالیت‌های مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران آشنا شدند. این دو استاد دانشگاه سمرقند با اشاره به قدمت تاریخی و علمی-فرهنگی شهرهای سمرقند و بخارا و اشتراکات زیاد علمی-فرهنگی  ایران و ازبکستان، خواستار انجام فعالیت‌های مشترک بین مؤسسه و گروه‌های فلسفه و عرفان دانشگاه سمرقند شدند.

حجت الاسلام عسکر دیرباز نیز آمادگی مؤسسه  را جهت انجام فعالیت‌های علمی مشترک از جمله برگزاری کنفرانس‌های علمی، پذیرش دانشجو و تبادل اساتید و متخصصان فلسفه و عرفان اعلام کردند.

شایان ذکر است که کشورهای ایران و ازبکستان از نظر تاریخی و فرهنگی اشتراکات زیادی داشته و دو شهر بزرگ سمرقند و بخارا، از مشهورترین شهرهای ازبکستان، در گذشته از جمله مهم‌ترین مراکز علمی، فرهنگی و مذهبی ایران بودند و در برخی دوره‌های تاریخی به عنوان پایتخت ایران انتخاب شده و بسیاری از دانشمندان بزرگ ایران بخشی از حیات علمی خود را در آن‌جا گذرانده‌اند.

ازبکستان 2

ازبکستان 3

ازبکستان 4

۵ بهمن ۱۴۰۱
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.