برگزاری مراسم گرامیداشت سومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در مؤسسه

برگزاری مراسم گرامیداشت سومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در مؤسسه
مراسم گرامیداشت سومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در تاریخ 12 دی‌ماه 1401 در مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و با حضور میهمانان محترم، هیئت‌رئیسه، اعضای هیئت علمی، و کارکنان مجموعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، یادواره سرلشکر شهید قاسم سلیمانی در سالن دکتر نصر مؤسسه برگزار گردید. در این مراسم، پس از قرائت زیارت عاشورا و روضه‌خوانی توسط مداح اهل بیت، دکتر علی‌خانی، عضو هیئت علمی و معاون پژوهشی مؤسسه، به ایراد سخنرانی پرداختند. 

زیارت عاشورا- سالروز سردار 1401

علی خانی

در ادامه مراسم گرامی‌داشت شهید سلیمانی، سخنرانی سردار سرتیپ محمد امام‌قلی، از فرماندهان سپاه قدس و همرزم شهید سلیمانی، برگزار گردید. پیش از سخنرانی ایشان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عسکر دیرباز، ریاست مؤسسه، ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی، به معرفی و خوش‌آمدگویی سردار امام‌قلی پرداختند.

سخنرانی دیرباز- مراسم سردار 1401

سردار حاج‌ محمد امام‌قلی در این مراسم، با گرامی‌داشت یاد شهدا و شهید حاج‌ قاسم سلیمانی، گفت: شهید سلیمانی، گذشته از برجستگی‌ها و توانمندی‌های نظامی که برآمده از استعداد و ظرفیت‌های ذاتی شخص ایشان و طی کردن تدریجی مراحل ارتقا و تکامل بود، واجد شخصیتی اخلاقی و عاطفی بودند که همگان را شیفته وی می‌ساخت؛ به‌طوریکه حتی در پیش از شهادت ایشان از کودک خردسال گرفته تا روستائیان و سایر اقشار مردم به ایشان دلبستگی داشته و مهر سردار در دل‌های آنها خانه کرده بود.  

مشاور فرماندهی سپاه قدس افزود، ویژگی ستودنی دیگر سردار سلیمانی، روحیه و رویکرد وحدت‌بخش ایشان بود. به نحویکه نه‌تنها در بین اقوام و اقشار مختلف ایرانی و جریان‌های سیاسی گوناگون فرقی نمی‌دید، بلکه نسبت به همسایگان ایران نیز نگاه برادرانه و محبت‌آمیز داشت.

همرزم حاج قاسم سلیمانی دفاع از سوریه را دفاع از جمهوری اسلامی دانسته و گفت: سوریه، انقلاب اسلامی را به رسمیت شناخت و از انقلاب حمایت کرد و در دفاع مقدس حامی ایران بود؛ حمایت سوریه از انقلاب اسلامی و حزبالله در جنگ ۳۳ روزه موجب شد که سعودیها از آنان انتقام بگیرند. داعش، عراق و سوریه را چند روزه در هم پیچید و میخواست وارد ایران شود، اما حاج قاسم در خط مقدم ماند و دشمن را شکست داد.

سردار امام‌قلی تأکید کرد که شهید سلیمانی تنها کسی بود که به کمک‌طلبی مسعود بارزانی، رئیس اقلیم خودمختار کردستان عراق، پاسخ داده و در کمترین زمان ممکن به حمایت از کردهای عزیز و دختران ایزدی پرداخت. وی حجم وسیعی از‌ رزمندگان کشورهای مختلف را جمع کرده بود و برادران افغانستانی و پاکستانی را تبدیل به جریانی بزرگ کرد که باعث افتخار شدند. حشدالشعبی، فاطمیون، زینبیون، و غیره را تشکیل داد. در واقع سردار سلیمانی نمونه‌ای از امام علی(ع) بود که با همه گروه‌ها و فرقه‌ها کار کرده و هیچ‌گاه از فرق و احزاب نام نبرد و دنبال پیگیری اهداف اصلی انقلاب بود. 

سردار امام قلی

حضار مراسم سردار سلیمانی 1401

تقدیم هدیه دیرباز به سردار امام قلی

شایان ذکر است که ساختمان مرکزی مؤسسه نیز به نام «ساختمان شهید حاج قاسم سلیمانی» نامگذاری شد.

دسته جمعی نامگذاری

۱۳ دی ۱۴۰۱
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.