پیام تسلیت دکتر احمدحسین شریفی، رئیس مؤسسه، به مناسبت درگذشت استاد غلامحسین رضانژاد

دکتر احمدحسین شریفی، رئیس مؤسسه، درگذشت استاد غلامحسین رضانژاد را تسلیت گفتند

غلامحسین رضانژاد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل موسسه پژوهشی حکمت و فلسفهٔ ایران، دکتر احمدحسین شریفی، رئیس مؤسسه، درگذشت استاد غلامحسین رضانژاد را تسلیت گفتند. پیام دکتر شریفی به مناسبت درگذشت استاد رضانژاد به شرح زیر است: 

«إنّا لله وإنّا إلیه راجعون

با نهایت تأسف و تأثر اطلاع یافتم فاضل ارجمند و محقّق گرانمایه جناب آقاى دکتر غلامحسین رضانژاد دعوت حقّ را لبیک گفت. این انسان شریف که سالیانی از عمر گرانقدرش را از محضر استادان برجسته‌ای چون سیّد ابوالحسن رفیعى قزوینى و محمود شهابی خراسانی گذراند، افزون بر نگارش شرح و حواشی بر آثار فلسفی، حکمی و عرفانی به تدریس این آثار در مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران همّت گمارد. ضمن تسلیت فقدان این استاد حکمت، اینجانب از درگاه الهى براى آن مرحوم مغفرت و رضوان الهی و براى خانواده سوگوار، دانشجویان و بهره‌مندان از محضر درسی آن استاد تسلّی و صبر مسئلت دارم.

۱/ ۳/ ۱۴۰۱

احمدحسین شریفی

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران»

روابط عمومی و امور بین‌الملل مؤسسهٔ پژوهشی حکمت و فلسفهٔ ایران درگذشت این استاد برجسته و فاضل را تسلیت گفته، و برای خانوادهٔ آن مرحوم آرزوی صبر دارد.  

غلامحسین رضانژاد تحصیلات مقدماتى را در اراک و متوسطه را در تهران به پایان رسانید و پس از آن در دانشکدهٔ حقوق دانشگاه تهران ادامه تحصیل داد و توانست در این رشته درجهٔ لیسانس را دریافت نماید. استاد رضانژاد در کنار تحصیلات دانشگاهى، علوم حوزوى را نیز در محضر استادانى، مانند حاج شیخ محمدعلى حکیم شیرازى ذهبى، شیخ محمد سنگلجى، محمود شهابى و سید ابوالحسن رفیعى قزوینى فراگرفت. او علاوه بر مطالعات حقوقى و فلسفى در وادى شعر و ادب نیز فعالیت داشت و اشعارش را با تخلص (نوشین) عرضه مى‌کرد. وى همچنین وکیل پایه یک دادگسترى بود. از جمله آثار و مکتوبات وی می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره کرد: حکمت‌نامه یا شرح کبیر بر متن و شرح و حواشى منظومه حکمت ملاهادى سبزوارى؛ حکیم سبزوارى (زندگى، آثار و فلسفه)؛ تمهید المبانی؛ هدایه الامم، شرح فصوص‌الحکم ابن عربی، مجموعه حواشى و تعلیقات حکیم متأله مرحوم سیدابوالحسن رفیعى قزوینى بر نوزده کتاب کلامى، فلسفى و حکمى حکماى متأخّر و قدیم؛ یکى از کتاب‌هاى ایشان به نام «اصول علم بلاغت در زبان فارسى»، در سال 1368ش، به‌عنوان کتاب سال جمهورى اسلامى ایران از سوى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى انتخاب شد.

۱ خرداد ۱۴۰۱
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.